Saturday, May 17, 2008

Ilmu semua Allah punya !!





SELAMATKAN PALESTIN....!!!!!

Antara perkara yang boleh kita bantu untuk saudara-saudara kita di Gaza..

1- Qunut
Membaca qunut pada setiap kali solat dan ajarkan makna qunut dan waktunya kepada orang-orang yang masih belum mengetahuinya.

2-Tinggalkan
Tinggalkan makanan, minuman dan kerehatan yang berlebihan dan salurkannya kepada saudar-ssaudara kita di Palestin. Salurkan kepada badan tempatan yang menguruskan sumbangan untuk membantu rakyat Palestin.

3- Mendermalah
Mendermalah untuk membeli senarai ubat-ubatan yang diperlukan dan umumkan oleh persatuan perubatan dan kesatuan doktor-doktor Arab. Menyumbang secara terus samaada sumbangan yang berbentuk material ataupun kewangan.

4- Bersam-sama
Turut serta mempersiapkan rombongan (utk menyalurkan kelengkapan pakaian, makanan dan bahan api)

5- Menyumbanglah
Menyumbanglah dengan darah kamu (Jikalau kamu terhalang untuk berjihad di bumi Palestin, maka menumbanglah dengan darah kamu menyelamatkan para mujahid di sana)

6-Luahkan
Luahkan kemarahan kamu dengan segala kaedah yang dibenarkan. Sertailah perhimpunan yang disusun secara sah di stadiumdan dataran di peringkat negeri atau kebangsaaan ataupun di kawasan-kawasan perumahan dan kampung.

7-Tabung Palestin
Tabung Palestin di setiap rumah (Didik anak-anak kamau menabung dari perbelanjaan mereka demi untuk Palestin)

8-Wahai para Pemudi dan wanita
Yang beriman mendermalah dengan perhiasan yang kamu miliki.

9-Paparkan
Paparkan slogan pada banner, bunting atau tulislah dengan tangan kamu sendiri atau sebarkan sms dan emel.

10-Kepada seluruh warga yang bekerja
Gunakanlah kedudukan kamu untuk selamatkan Palestin.

a. Para Pendakwah : Bangunkan Ummah untuk membantu Palestindan serulah pihak-phak berkuasa dengan kebenaran.

b. Ahli Parlimen : Gunakan segala jentera pemantauan supaya Kerajaan melaksanakan tanggungjawabnya secepat mungkin.

c. Ahli Politik dan Parti : Himpunkan ummah untuk isu ini, berlumba-lumbalah sekrang untuk menyelamatkan ummah.

d. Pengamal Undang-undang : Berusahalah di peringkat nasional dan antarabangsa untuk mengutuk perang dan penyembelihan secara beramai-ramai.

e. Wartawan : Sertailah dengan kalimah, melalui bahan bacaan ataupun televisyen, sebarkan kepada dunia melalui radio dengan maklumat-maklumat dan juga melalui televisyen mengenai usaha ummah untuk menyelamatkan Palestin. Dedahkan pekung musuh, berilah peringatan kepada mereka yang berlengah-lengah, serulah ummah dan bangunkan orang-orang yang lupa.

KEWAJIBAN SECARA JAMA'IE (beramai-ramai)

Semua kesatuan, persatuan dan pertubuhan-pertubuhan NGO, sekarang ini sedang berhimpun untuk menyusun usaha secara berkumpulan menuntut supaya pintu masuk ke Palestin dibuka. Dengan Izin Allah semua pertubuhan ini dengan kerjasama daripada rakyat Arab, umat islam dan seluruh rakyat di dunia akan melakukan apa yang tidak dilakukan oleh negara-negara dan institusi-institusi antarabangsa.

" Dan katakanlah, : Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang Mukmin.." (At-taubah:105)



Aman Palestin
www.amanpalestin.com

No comments: